Verksamhet

I går firade vi tillsammans med samtliga sex fristående förskolor som är belägna inne i Sjöbo tätort förskolans dag tillsammans i vår-varma  Folkets park. Det blev springa-lopp med vars en banan och dricka som belöning, disco och danslekar, musik, fallskärmslek, naturrunda, lek och korvgrillning. När personal från en av förskolorna plötsligt blev trollet och bockarna och spelade upp Bockarna Bruse kring rutchkanan så hördes kiknande glada skratt från barnen i de olikfärgade reflexvästarna. Så stämde alla barn och vuxna upp till sång ” Vi gratulerar våran förskola i dag…” och avslutade med att klappa och stampa en hejdundrande raket.

Under fallskärmen på bilden här fanns det massor av barn som njöt av att fallskärmen lyftes upp och ner på olika sätt över dem.