Verksamhet Knottarna

Idag gick vi först till återvinningen med Pappis och Plastis-skräp. Knack-knack på containern ”Pappis du hemma?” ”Ja e han” ”Pappiskonger dig Pappis”

På vägen till Stenänga hittades en mask ”Sigge Daggmask”, sa barnen. De hittade pinnar och björkhäng som också benämndes ”Sigge Daggmask”. Kanske skulle han vilja äta våra päronskruttar?

Ute på Stenänga lyssnade vi på fåglar. ”Scchyss” säger flera barn och håller ett finger för munnen för att vi ska höra.Vi plockade vitsippor och några gula blommor som vi inte vet namnet på. Någon som vet? ”Vitsippor, vitsippor”. Vi lekte Kims lek med en vitsippa, en gul blomma och ett blad. Någon blundade och vi tog bort en av sakerna och sedan blev det att komma på vilken som var borta. Vi kände på mjuk mossa, vi hittade stora pinnar och olika djur. ”Snigel” ”Snigel” ”Nyckelpiga” ”Myra” ”Många Myror” ”Snigel” Två barn ropade efter fåren vi såg i tisdags: ”Får, får” ”Får, mat” (klurigt att komma på att locka med mat:)

På stigen på väg tillbaka satte sig ett barn för att vila varpå en kompis först kallade men sedan gick tillbaka, räckte fram handen för att hjälpa upp och sedan fortsatte promenaden.

Några Knottebarn cyklade en lång runda med Blixten så dem träffade vi när vi åt frukt tillsammans.