Verksamhet-Knottarna

Idag när vi åt frukt kände barnen på bilden av Kompostina på vår kompostspann.” Ina”

Vi såg på bilden att hon äter bananskal och äppelskruttar. ”Ina, äpple” ”Och an” (banan)

Carina gick in i förrådet för att se om hon kunde hitta Kompostina. Plötsligt kom Kompostina. Kompostina frågade om hon kunde få fruktspannen med flera barn svarade nej och ett barn satte upp spannen i hyllan. Kompostina sa att hon var hungrig nä ingen spann fick hon. Vi kom på att barnen kanske inte ville lämna iväg själva spannen. Den har vi ju framme varje dag och barnen lägger i skruttar och skal. Vi tog av locket så de kunde ta upp påsen och då ville de lämna till Kompostina. Kompostina blev väldigt glad. Hejdå Kompostina, vi ses en annan dag.