Verksamhet Knottarna

Igår när vi var ute samlade vi stenar i en spann. Idag la vi oasis i botten på krukor och sedan fick barnen ösa fullt med stenar i krukan med en slev. Och oj vilket engagemang redan där, pedagogerna hade tagit fram EN slev men ett barn hämtade flera till i deras lek-kök som hen delade med sig av till kompisarna. I krukan ställde vi också ett ljus. Ljusen är stöpta på förskolan fast inte detta året. Sedan fick barnen dekorera med glittriga stjärnor, hjärtan och bollar.

”Fotbollar”

”Min ljus, mamma, pappa”

”Min”

”De hjärta”

Ett barn sjöng ” Blinka lilla stjärna” när hen pysslade med glitterstjärna.

Några barn kom på att fortsätta dela överblivna bitar av oasis i mycket små bitar. Härligt när barnen kan utveckla det lärande som pedagogerna tänkt ut.:)

Vi uppfattade att barnen verkade så stolta över sina ljusarrangemang och visst blev de superfina.