Verksamhet krumelurer

Förra veckan hjälpte vi Stubben att hitta sina ”R” genom att leta ordlappar i trädgården. Barnen fick titta på orden och lyssna på dem för att veta om det fanns ”R” i. Alla lappar med ”R” lades i Stubbens låda.

Idag kom Stubben på besök igen. Nyfikna barn ville höra om han hittat sina ”R”. Stubben fick lådan med r-orden och i vissa ord hade R-ljudet fallit på plats, men inte alla.

Eftersom barnen önskat att leta efter fler ordlappar så fanns det fler lappar gömda inomhus efter Stubbens besök. Vi hoppas nu att Stubbens ”R” ska falla på plats genom att vi fyller lådan med ord.

Barnens kommentarer:

”Roligast var att leta efter R”

”Stubben glömde sina ”R”.

”Stubben var här och lärde sig ”R”. Det var roligt idag. Jag tycker han är kul så jag vill att han ska komma igen. Alla barn lär sig lite ”R”.”

Barnens letande efter ”R” genomsyrar hela verksamheten varje dag!