Verksamhet

Igår gick vi ut mot Stenänga. Vid parkeringen låg det en hel del skräp. Barnen sa ” Vi måste plocka upp skräpet en dag när vi har handskar.” ” Detta hade skräpmonsterna gillat, att ta hand om allt skräp.”

Vi gick vidare och då kom kikarna fram som barnen önskat att ta med. Vi letade efter Stubbis blå fågel. Vi ropade ” Fåglis” ( barnen döpte sen till det). Vi tittade efter i kikaren om vi såg någon blå fågel. Vi hörde många fåglar och barnen undrade om det var skator. När vi kom tillbaka letade vi upp vår fågelbok som man kan höra olika fågelkvitter på. Det är roligt och klurigt att titta i kikare.

Några byggde ett träd av det torra gräset ” det kan se ut som ett fågelbo så kanske Fåglis kommer”.